Groepsgesprekken:
Op deze lesdag moest elke groep hun verhaal introduceren aan de hele klas en aangeven welke van de 5 diciplines (Animatie boekjes, Animatie filmpjes, Performance, Schaduwspel, Zandanimatie en Muziek) ze hebben gekozen. De klas gaf dan wat aanvullingen en kritiek.
Na het gesprek gaat een ieder aan de slag met het maken van animaties dmv kleine objecten.
NATASHA EN JEANET
Verhaal: Mannen hebben gladde tongen ( valse liefde)
-Eigen verhaal
-Jongen en meisje
-Zoete praatjes
-Mooie auto
-Verdwenen
-Zwanger
-Zij zit met gebakken peren
-Mama moet dochter verzorgen
-Jongen is toch nieuwsgierig
-Man kijkt of het kind op hem lijkt
Media/ Dicipline:
Lichaamstaal en Muziek expressie
Gevoel in expressie
Muziek:
Instrumental
BIANCA EN MORCIO
Verhaal: Hoe Anansi de bananen verdeelde = Hoe Vader muis de kaas at.
-Filmpje van een dansende muis
-Veel kaas
-Wie houdt van Papa?
-Vader muis at alle stukjes
-Zag nog meer kaas
-Kreeg een hard bezem klap
Media/ Dicipline:
-Zandanimatie/ animatiefilm
-Klei
-Mini keuken (zelf gemaakt)
-Luciferdoosje als tafel
-Achtergrond keuken
Muziek:
Geen
FINESTRA EN ISON
Verhaal: Surinaams spreekwoord=> Mi opo yu luku dansi, Yu opo mi luku feti.
Hetgeen betekent: Ik heb je opgetild om naar het dansen te kijken, jij tilde me op om een gevecht te zien.
(verklaring: Van je vrienden moet je het hebben.)
-Ik help jou, jij helpt mij
-Menen
-Gunnen
-Beeld en taal
Media/ Dicipline:
-Animatie filmpjes
-Cut-outs( uitsnijden van figuren)
Muziek:
Celine Dion
NEHOMIA EN SYLVIO
Verhaal: The Drummer Cat
-Tekeningen / Kleien
-Kat loopt in een omgeving
-Ziet de magische drumstokken achterin een broekzak
-Verandert in een wilde kat
-Trommelt vuilnisbakken, deksels, overal in de omgeving
-Als laatst trommelt hij op de benen van de eigenaar
-Stok wordt afgenomen en kat verandert weer als een normale kat
Media/ Diciplines:
-Animatie film
-Tekeningen verandert in 3D klei
-Klei
-Collage
Muziek:
Another One Bites The Dust - Queen
XAVIERA EN SHAUNDELL
Verhaal: Goudsector Milieu verontreiniging
-Materiele zucht
-Huissituatie
-Twee mensen lopen
-Jongen en meisje
-Jongen maakt een houten ring
Media/Dicipline:
-Schaduwspel in combinatie
-Zandanimatie
-Cut-outs (uitsnijden van tekeningen)
Muziek:
Instrumental
FABIAN EN DAKAYA
Verhaal: The time is Now.
Mensen wachten vaak op het juiste moment om iets te doen ( ondernemen). Het resultaat van het wachten is dat ze uiteindelijk niets doen. Het juiste moment om iets te doen is dus NU.
Help Heal Japan- The time is Now.
Media/Dicipline:
-Schaduwspel
Muziek:
Geen