Donderdag 7 april 2011. Leerrijk voor een ieder!

Posted: vrijdag 8 april 2011 by Razia Barsatie in Labels:
0


Dhr Sopawiro (meer bekend als Pa Sapto) maakt zich klaar voor zijn bijdrage en demonstratie.
Hij kwam met een bijzondere uitleg over de geschiedenis van de Wayang poppen (schimmenspel) en demonstreerde het Wayang spel.


Mevrouw Eartha Silos bracht een heel leerrijk Podium presentatie How to act on stage, hoe me te presenteren op een podium. Zij was erg onder de indruk van de demonstratie van Pa Sapto en gaf haar bijdrage over Een combinatie van de podiumkunst met Visual Art.
Daarnaast ook een uitgebreide uitlegd over Podiumkunst.





Mevrouw Alida Neslo gaf haar bijdrage over de Houding als podium kunstenaar. Ze was zelf ook model. Door middel van een film liet  zij ons zien hoe haar studenten in Afrika hun eigen cariĆ©re hadden ontdekt. Indrukwekkend!
Aan de studenten van Nola Hatterman en de aanwezigen gaf zij een huiswerk om de boeken van de volgende kunstenaars te lezen t.w. Achmadoe Matabeba (afrikaanse filosofie), Edwar Sait ( oriĆ«ntalism) en Rustam Barosha.

Ter Plekke.

Posted: by Razia Barsatie in
0

            
Studenten zijn bezig ter plekke objecten klaar te zetten voor de animaties.



Dinsdag 5 april 2011

Posted: woensdag 6 april 2011 by Razia Barsatie in Labels:
0

Groepsgesprekken:

Op deze lesdag moest elke groep hun verhaal introduceren aan de hele klas en aangeven welke van de 5 diciplines (Animatie boekjes, Animatie filmpjes, Performance, Schaduwspel, Zandanimatie en Muziek) ze hebben gekozen. De klas gaf dan wat aanvullingen en kritiek.
Na het gesprek gaat een ieder aan de slag met het maken van animaties dmv kleine objecten.


NATASHA EN JEANET

Verhaal:  Mannen hebben gladde tongen ( valse liefde)                       
-Eigen verhaal                                                
-Jongen en meisje
-Zoete praatjes
-Mooie auto
-Verdwenen
-Zwanger
-Zij zit met gebakken peren
-Mama moet dochter verzorgen
-Jongen is toch nieuwsgierig
-Man kijkt of het kind op hem lijkt

Media/ Dicipline:
Lichaamstaal en Muziek expressie
Gevoel in expressie

Muziek:
Instrumental


 BIANCA EN MORCIO

Verhaal: Hoe Anansi de bananen verdeelde = Hoe Vader muis de kaas at.
-Filmpje van een dansende muis
-Veel kaas
-Wie houdt van Papa?
-Vader muis at alle stukjes
-Zag nog meer kaas
-Kreeg een hard bezem klap

Media/ Dicipline:
-Zandanimatie/ animatiefilm
-Klei
-Mini keuken (zelf gemaakt)
-Luciferdoosje als tafel
-Achtergrond keuken


Muziek:
Geen


FINESTRA EN ISON

Verhaal: Surinaams spreekwoord=> Mi opo yu luku dansi, Yu opo mi luku feti.
Hetgeen betekent: Ik heb je opgetild om naar het dansen te kijken, jij tilde me op om een gevecht te zien.
(verklaring: Van je vrienden moet je het hebben.)

-Ik help jou, jij helpt mij
-Menen
-Gunnen
-Beeld en taal

Media/ Dicipline:
-Animatie filmpjes
-Cut-outs( uitsnijden van figuren)


Muziek:
Celine Dion


NEHOMIA EN SYLVIO

Verhaal: The Drummer Cat
-Tekeningen / Kleien
-Kat loopt in een omgeving
-Ziet de magische drumstokken achterin een broekzak
-Verandert in een wilde kat
-Trommelt vuilnisbakken, deksels, overal in de omgeving
-Als laatst trommelt hij op de benen van de eigenaar
-Stok wordt afgenomen en kat verandert weer als een normale kat

Media/ Diciplines:
-Animatie film
-Tekeningen verandert in 3D klei
-Klei
-Collage

Muziek:
Another One Bites The Dust - Queen


XAVIERA EN SHAUNDELL

Verhaal: Goudsector Milieu verontreiniging
-Materiele zucht
-Huissituatie
-Twee mensen lopen
-Jongen en meisje
-Jongen maakt een houten ring

Media/Dicipline:
-Schaduwspel in combinatie
-Zandanimatie
-Cut-outs (uitsnijden van tekeningen)

Muziek:
Instrumental


FABIAN EN DAKAYA

Verhaal: The time is Now.
Mensen wachten vaak op het juiste moment om iets te doen ( ondernemen). Het resultaat van het wachten is dat ze uiteindelijk niets doen. Het juiste moment om iets te doen is dus NU.
Help Heal Japan- The time is Now.

Media/Dicipline:
-Schaduwspel

Muziek:
Geen